Healthy Farming Dosers

Dosers draagt bij aan de productie van gezond en duurzaam voedsel. Hierbij is de boer en zijn bedrijf essentieel. Immers, een gezond boerenbedrijf staat aan de basis van gezonde voeding. Na vijf succesvolle jaren, waarin het bedrijf een flinke nationale en internationale groei doormaakte was het tijd voor een hernieuwde positionering en communicatiestrategie. Als belangrijkste middelen: een vernieuwde website en moodfilm.

Klant
Dosers B.V.
Dienst
Strategie | Concept | Branding | Webdesign | Webdevelopment | Content | Moodfilm
Partner
RIFF Productions
Check live

Vijf jaar geleden leerden wij eigenaren Marco en Niek kennen. Destijds ontwikkelden wij een herkenbare en onderscheidende identiteit. Het beeldmerk klopt nog steeds met het gevoel van toen én de positionering van nu waardoor we besloten deze alleen een kleine upgrade te geven. De nieuwe basiskleur werd donkerblauw, om volwassenheid te symboliseren en een krachtig contrast te creëren tegenover het heldere wit en het lichte blauw.

Samen met Dosers ontwikkelde we de nieuwe pay-off: “Healthy Farming”. Gezonde dieren, betekent een gezond boerenbedrijf, en een gezond boerenbedrijf zorgt voor gezond voedsel. Om het merk te laden wilde we de volledige voedselkringloop in beeld te brengen, met een positieve nadruk op het vak van de boer. Met pure beelden willen we de doelgroep meenemen in een herkenbare beleving van een gezonde voedselproductie, én natuurlijk de rol van Dosers daarin.

Voor de film zijn we samen met RIFF Productions gaan schieten bij klanten van Dosers. Echte boeren. Geen acteurs. Als je authenticiteit wil uitstralen, dan begint dat bij de mensen die je in beeld brengt. Dosers is een bedrijf dat met beide benen op de grond, in de stal, en naast de boer staat. Dit gevoel wilden we laten terugkomen in de film. We kozen voor sfeerbeelden uit het Peel landschap. Belangrijk bij dit project was om het gevoel aan te spreken. Een visie overbrengen. Emotie. Het mocht absoluut geen “standaard” bedrijfsfilm worden waarin alleen de processen en de producten worden uitgelicht. Op een haast filosofische manier hebben we het verhaal van Dosers proberen te vangen in beeld.

Play
https://www.youtube.com/embed/Fh-bRmVunX0?autoplay=1&controls=1&color=white&showinfo=0&modestbranding=1&theme=dark&autohide=1&rel=0&loop=1

Dosers onderscheidt zich door op conceptmatige wijze te werken voor hun klanten. Oplossingen liggen niet altijd voor de hand, daarom kozen wij ervoor om op de website niet de producten maar de concepten centraal te zetten. Voor Dosers is het belangrijk hun klanten te informeren over de juiste producten. Zij geloven in een langdurige samenwerking waarin betrokkenheid en advies belangrijke kernwaarden zijn. Daarnaast hebben we onszelf uitgedaagd om de doelgroep – net als in de film – aan te spreken op beleving en emotie.

In de beelden zie je close-ups van mens, dier en natuur. Letterlijk en figuurlijk ‘het gezicht’ achter de voedselketen. Hiermee wilden we ook het vak van de boer terug naar de essentie brengen. Eenheid tussen mens, dier en natuur.

Interesse gewekt? Wout vertelt graag meer over dit project.

Volgende case


Leenders Haardkachels