Wij zijn , en wij zijn geinteresseerd in:

  • Strategie
  • Design
  • Web
  • Content

Wij zouden graag een afspraak maken om het project te bespreken. Jullie kunnen ons bereiken op

Met vriendelijke groet,

Partners in creativity We Are Electric

Of wij het ontwerp wilden maken voor het nieuwe campagnebeeld van We Are Electric. On- en offline. Dat wilden we wel. We Are Electric heeft een krachtig en eigen stijl, maar na vele jaren van succes mochten er stappen worden gemaakt. Het imago waarmee ze groot waren geworden maar dan in een nieuw jasje. Van een rauw en donker electro feest, naar ‘live music with an electronic soul’.

Klant
Paaspop Events
Dienst
Concept | Branding | Webdesign | Contentcreatie
Partner
D-Wise Webdevelopment
Check hem live

We ontwikkelden een visuele identiteit die voortborduurt op de oude. Een geheel nieuwe stijl, maar trouw aan de ‘elektronische’ roots van het feest. We zochten naar een beeld dat in alle campagnemiddelen op verschillende manieren gebruikt kon worden.

We creëerden artwork dat grafisch sterk genoeg is, dat het ook het zonder het portret overeind blijft. We hebben stijlelementen gekozen die samengebracht kunnen worden maar ook los van elkaar kunnen gebruikt  worden. Zo kunnen we eindeloos blijven variëren en de communicatie spannend blijven houden. Dit resulteerde in een splinternieuwe, maar nog steeds herkenbare stijl van We Are Electric.

Wat kun je beter afbeelden dan de doelgroep zelf? We hebben gekeken naar karakters waarmee de bezoekers van het festival zich kunnen associëren. In de fotografie hebben we de eigenheid en diversiteit willen benadrukken. Mensen met verschillende achtergronden, maar met één en dezelfde liefde: elektronische muziek.

Wie er komt op We Are Electric maakt niet uit. Waarom je komt is veel belangrijker. De verschillende vormen van de oranje vlakken staan voor de gelaagdheid van het festival en haar bezoekers. Waar de één komt voor een rauwe en donkere drum and bass set, komt de ander voor een meer toegankelijke deephouse act. Het waarom is het belangrijkste – de muziek. Dit hebben we proberen te vangen in de nieuwe visuele identiteit.

De donkerpaarse kleur onderstreept deze eigenheid. Met een knipoog naar het rauwe en het donkere, is het een modernere vertaling van het We Are Electric-gevoel. In combinatie met de oranje vlakken met letterlijk – en figuurlijk – een scherp randje maakt het een eigen stijl. Het terugkerende stippenpatroon geeft het elektronische gevoel weer

Met deze klus voor We Are Electric hebben we niet alleen de juiste vertaalslag van het festival weten te vinden, maar ook artwork afgeleverd dat intern voor het bedrijf werkt.

Naast al het designwerk dat we voor We Are Electric doen, zijn we creatieve sparringpartner van Paaspop Events. We springen regelmatig bij op locatie of op kantoor. Een nauwe samenwerking die beide partijen veel oplevert, en vooral ook veel plezier geeft.

Interesse gewekt? Wout vertelt graag meer over dit project.

Volgende case


Survivor Streetwear