Iets met vis en crowdfunding

In twee jaar is Pesca "theatre of fish", uitgegroeid tot een geliefd en succesvol visrestaurant. In 2016 wonnen ze de Entree Award voor Best Hospitality Concept en sindsdien aten al meer dan honderdduizend gasten in het ‘vistheater’ aan de Rozengracht in Amsterdam.

In 2015 steunden 189 ambassadeurs Sven en Jos hun droom om Pesca te openen. Nu ze dat vertrouwen hebben waargemaakt, is het tijd om te groeien. De ambitie is een nieuwe vestiging openen op een A-locatie in Amsterdam om daar een echte ‘showcase’ te bouwen. Deze moet de basis leggen voor het eerste avontuur buiten Nederland namelijk Berlijn.

RIFF Producties was al betrokken bij het maken van de eerste film over dit unieke horeca-concept. Deze succesvolle kickstarter campagne haalde meer dan een ton aan investeringsgeld op. Echter voor deze stap was iets meer mankracht nodig en werden wij aan het team toegevoegd.

Dit keer was de opdracht de beleving die de afgelopen twee jaar het visrestaurant tot een laaiend succes heeft gemaakt centraal zetten in de video. De uitdaging voor ons was om een script te schrijven dat niet alleen de ‘droge’ feiten van het succes weergaf, maar ook het echte ‘Pesca-gevoel’ wist over te brengen.

We kozen om de film iets anders in te steken dan een traditionele crowdfundingcampagne. Met krachtige en gedurfde sfeerbeelden hebben we de toon proberen te zetten die de rest van de film naar een hoger niveau brengt. Omdat de beleving van het restaurant een van de belangrijkste redenen is voor mensen om te komen eten, wilde we dat ook aan de doelgroep (potentiële investeerders) van de film overbrengen. We wilde ze niet alleen overtuigen met argumenten maar vooral met emotie.

Play
https://www.youtube.com/embed/rQFyaF2ZSX0?autoplay=1&controls=1&color=white&showinfo=0&modestbranding=1&theme=dark&autohide=1&rel=0&loop=1

We schoten samen met RIFF Producties rauwe beelden op de Noordzee en op de visafslag van IJmuiden. Deze beelden wisselde we af met sfeerimpressies in het restaurant. We wilde de connectie leggen tussen de oorsprong en de uiteindelijke presentatie van het product. Om de film een internationaal karakter te geven hebben we beelden van Amsterdam en Berlijn als ‘wereld steden’ laten terug komen. We hebben de opening snel, kort en krachtig neergezet, zodat de kijker meteen ‘hooked’ is. Immers, het succes van Pesca spreekt voor zich en behoeft eigenlijk helemaal geen extra uitleg.

Wij zijn trots op het eindresultaat!

Wil jij deelnemen aan de crowdfunding? Check: www.peca-amsterdam.nl