Verrassend Bourgondisch Lovano Kitchen & Bar

We gingen op zoek naar de perfecte combinatie tussen de gezelligheid en de intimiteit van het dorp, en de vooruitstrevendheid en het moderne karakter van de stad. Een zoektocht die we samen met eigenaren Geert en Marly begonnen, en volbrachten met een prachtig resultaat. Een oersterke en geheel eigen merkidentiteit voor het nieuwe horecaconcept: Lovano Kitchen & Bar! 

Klant
Lovano Kitchen & Bar
Dienst
Strategie | Concept | Branding | Webdesign | Webdevelopment | Content | Campagne
Check live

In 2013 opende Geert de deuren van café-restaurant Oers Gezellig in Oerle (gemeente Veldhoven). Een gezellig dorpscafé met aangelegen restaurant. Doordat de behoefte van de markt verschoof, het dorp en de wijk flink in ontwikkeling zijn, én Geert en Marly de droom hadden om een vernieuwend horecaconcept neer te zetten, besloten ze het roer volledig om te gooien. Het hoofdstuk Oers Gezellig werd afgesloten en de zaak werd van top tot bodem verbouwd.

Wij gingen aan de slag met een passende strategie, het ontwikkelen van een nieuwe identiteit en startten een (social) campagne. De stijl staat voor eigenheid, vernieuwing en warmte. Vanuit de merkidentiteit realiseerden we verschillende huisstijl-items, van visitekaartjes tot cadeaubonnen, van menukaarten tot een responsive website. Tijdens het hele proces is de strategie en het concept steeds leidend geweest: verrassend bourgondisch!

De beeldtaal van Lovano is verdeeld in drie lagen: food & drinks, human en interior. We kozen voor een spontane en menselijke “look and feel” die vooral herkenbaarheid oproept. Professioneel, kwalitatief hoogwaardig, maar altijd met een vriendelijke knipoog. De beelden laten de gedrevenheid van de werknemers zien, de kwaliteit van het eten en de sfeer van Lovano. We wilden het gevoel van de zaak overbrengen naar de online omgeving.

Tijdens de transformatie van Oers Gezellig naar Lovano werd de zaak voor drie maanden gesloten. Marly en Geert wilden graag in contact blijven met hun gasten, vanuit deze wens ontwikkelden wij een social campagne. Door middel van korte interviews en sfeervolle portretten lieten we de mensen achter de verbouwing zien. Elke week een ander gezicht met een eigen verhaal. Hiermee betrokken we de gasten in het proces en gaven we ze letterlijk en figuurlijk een kijkje in de keuken. Zo introduceerde we stapsgewijs ook de nieuwe identiteit. 

Om de merkbeleving compleet te maken, heeft Lovano een eigen biertje laten brouwen. Een soepel blond biertje voor de echte speciaalbier liefhebber. Wij bedachten de naam en ontwikkelden het merk “Oersterk”. Deze verwijst naar het dorp en naar de verhalen. Het staat voor vrienden, familie en het delen van ervaringen. Proost, op oersterke verhalen!

Interesse gewekt? Tommie vertelt graag meer over dit project.

Volgende case


STR’EAT